روش های غیر جراحی و جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

روش های غیر جراحی و جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

13 فروردین 1403 دکتر صادق زاده 0 دیدگاه
روش های افزایش سایز آلت تناسلی

برخی از آقایان نسبت به سایز آلت تناسلی خود رضایت ندارند و به دنبال روش های بزرگ کردن آلت تناسلی مردان هستند. متاسفانه تصور غلط اکثر آقایان و حتی خانم ها این است که با بزرگ کردن آلت تناسلی میزان لذت از رابطه جنسی هم افزایش پیدا می کند؛ در حالی که این تصور کاملا غلط است و اندازه آلت تناسلی اکثر مردان در محدوده نرمال قرار دارد. 

سایز و اندازه طبیعی و نرمال الت تناسلی در مردان چدر است؟

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان باید بین 10 الی 16.5 سانتی متر باشد؛ بنابراین اگر سایز آلت تناسلی شما هم در این محدوده قرار دارد، جای هیچ گونه نگرانی نیست.  بیش از 90 درصد از آقایان آلت تناسلی با اندازه نرمال دارند و تنها 5 درصد از آنها آلتی کوچک تر از 10 سانتی و 5 درصد دیگر آلتی بزرگ تر از 16 سانتی متر دارند. 

همچنین طبق تحقیقاتی که انجام شده است بیش از 84 درصد از خانم ها از اندازه آلت تناسلی همسرشان رضایت دارند. 14 درصد دیگر تمایل دارند که سایز الت همسرانشان بزرگ تر باشد و حدودا 2 درصد از خانم ها نیز تمایل دارند اندازه آلت تناسلی همسرشان کوچک تر باشد. 

قبل از هرگونه اقدامی برای افزایش طول آلت با متخصص مشورت کنید زیرا …

متاسفانه امروزه اکثر آقایان به دلیل تبلیغات غلطی که در این زمینه انجام می شود و هیچ گونه پایه و اساس علمی ندارد؛ اعتماد به نفس خود را حین رابطه جنسی از دست داده اند و تصور می کنند که اندازه آلت آنها کوچک تر از حد نرمال است؛ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید قبل از اینکه گول این تبلیغات را بخورید حتما برای یک بار هم شده به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید شاید اصلا نیازی به امتحان کردن روش هایبزرگ کردن آلت تناسلی مردان نباشید.

به مشورت با متخصص نیاز دارید؟

جهت دریافت مشاوره و یا ویزیت از دکتر صادق زاده (جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری) می توانید با شماره تماس زیر در ارتباط باشید و یا از طریق صفحه دریافت نوبت آنلاین اقدام کنید.

دلیل کوچک به نظر رسیدن آلت تناسلی مردان چیست؟

همان طور که گفتیم اندازه اندام جنسی اکثر آقایان در محدوده نرمال قرار دارد اما دلیل کوچک به نظر رسیدن آلت تناسلی برخی از مردان چیست؟

  • چاقی و اضافه وزن: گاهی چاقی بیش از حد و تجمع چربی در ناحیه زیر شکم باعث کوچک به نظر رسیدن آلت تناسلی می شود؛ که در این صورت با کاهش وزن اندازه واقعی آلت تناسلی مشخص می شود.
  • آلت تناسلی پرده دار: آلت تناسلی برخی از آقایان به صورت ژنتیکی و یا در اثر ختنه غلط پرده دار می شود؛ که این مشکل باعث می شود، پوست کیسه بیضه با بخش ابتدایی آلت زاویه بسازد که همین موضوع باعث کوچک به نظر رسیدن اندام جنسی آقایان می شود. با جراحی پرده آلت، اندازه واقعی آلت نمایان می شود و دیگر کوچک به نظر نمی رسد.
تصویر شماتیک طول آلت

روش های افزایش سایز آلت تناسلی مردان

از جمله روش های بزرگ کردن آلت تناسلی مردان عبارتند از:

  • تمرینات جلکینگ
  • روش پنیمور
  • قرص افزایش سایز آلت تناسلی مردان
  • ژل افزایش طول الت تناسلی
  • تزریق چربی برای افزایش اندازه آلت تناسلی 
  • داروی افزایش سایز آلت تناسلی 
  • آمپول بزرگ کننده آلت تناسلی مردان (تزریق ژل)
  • جراحی برای افزایش سایز آلت تناسلی

روش های افزایش سایز آلت تناسلی با روش های غیرجراحی

تمرینات جلکینگ برای افزایش سایز آلت

تمرینات جلکینگ (Jelqing)  تمریناتی برای کلفت کردن و افزایش سایز آلت تناسلی مردان هستند که البته شواهد علمی بر تایید یا عدم تایید این موضوع وجود ندارد. برای انجام این تمرینات آلت باید به صورت نیمه راست باشد. روش انجام تمرینات جلکینگ برای افزایش طول آلت به شرح زیر است:

  1.  انگشت شست و اشاره خود را دوره اندام جنسی حلقه کنید. 
  2.  انگشتان خود را از ابتدای آلت تا سر آن بکشید (مانند دوشیدن)
  3.  این کار را با دست مخالف هم انجام دهید.
  4.  توجه داشته باشید که آلت تناسلی نباید به طور کامل راست باشد و باید به حالت نیمه راست باشد.
  5.  این تمرینات را باید در هفته اول بین 200 الی 300 بار و در هفته دوم بین 300 الی 500 بار و از هفته دوم به بعد تعداد تمرینات را می توانید به بیش از 500 بار هم برسانید.
  6.  به دلیل اینکه در حین انجام این تمرین میزان جریان خون در سر آلت بسیار افزایش پیدا می کند؛ بنابراین حساسیت این ناحیه بالا می رود، به همین دلیل حواستان باشد که با دست ضربه به سر آلت وارد نکنید. 
  7.  در نهایت پس از انجام تمرین، آلت خود را با یک حوله گرم بپوشانید و یا با آب گرم شستشو دهید. 

به تمرینات جلکینگ در فارسی جلق زدن گفته می شود و هیچ گونه اثبات علمی بر اینکه این روش باعث بزرگ شدن آلت تناسلی می شود وجود ندارد؛ همچنین ممکن است باعث ایجاد زخم، درد یا حتی بد شکلی آلت شود. 

به دلیل اینکه جلق زدن به خودارضایی تعمیم داده می شود؛ سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا خودارضایی باعث بزرگ شدن آلت تناسلی می شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که خیر خودارضایی باعث افزایش طول آلت تناسلی نمی شود و بلکه می تواند عوارضی مثل زودانزالی را به دنبال داشته باشد. بنابراین به هیچ عنوان بدون مشورت پزشک متخصص اورولوژیست این کار انجام ندهید. 

پنیمور برای افزایش اندازه آلت تناسلی

روش پنیمور یکی از روش های ایمن برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان در سراسر جهان است و در صورتی که این روش به درستی انجام شود نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت. اجرای روش پنیمور برای افزایش اندازه آلت تناسلی به شرح زیر است:

  1.  آلت تناسلی خود را به مدت یک دقیقه توسط حوله ای گرم کنید و یا اینکه به مدت 30 ثانیه آلت خود را زیر آب گرم بگیرید. با گرم شدن آن جریان خون در این ناحیه افزایش پیدا می کند و در نهایت آلت بزرگ می شود
  2.  سپس سر آلت خود را به آرامی بگیرید و به جلو بکشید.
  3.  این کار را به مدت 1 دقیقه انجام دهید.
  4.  سپس سر آلت خود را به مدت 10 ثانیه رها کنید تا استراحت کند.
  5.  مجددا این کار را 15 الی 20 بار تکرار کنید.
  6.  پس از تمام شدن این مراحل 10 دقیقه استراحت کنید.
  7.  برای افزایش گردش خون و رشد در این مرحله سر اندام جنسی خود را بگیرید و با دست مخالف، ضربات آرامی به آن وارد کنید؛ توجه داشته باشید که ضربات شما باید کاملا آرام باشد و به نقاط حساس مانند بیضه ها نباید ضربه ای وارد شود. 
  8.  این تمرین را می توانید 30 بار تکرار کنید.
  9.  در نهایت اندام جنسی خود را به کمک یک ماده لیز کننده یا لوبریکانت ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که در این روش نباید آلت تناسلی سفت و راست باشد و تمامی تمرینات باید زمانی انجام شود که اندام جنسی شل است. در صورتی که این تمرینات به صورت مکرر انجام شود نتایج آن را با پس از گذشت یک ماه مشاهده خواهید کرد. 

قرص بزرگ کردن آلت تناسلی مردان

قرص های بسیار زیادی برای بزرگ کردن الت تناسلی مردان در بازار وجود دارد که از جمله رایج ترین آنها عبارتند از:

  • قرص مگنارکس: از این قرص به منظور داشتن آلت بزرگ استفاده می شود و همچنین اختلالاتی مثل زود انزالی مردان را هم بهبود می بخشد. 
  • قرص وایمکس: این قرص به عنوان بهترین داروی افزایش سایز آلت تناسلی مردان شناخته می شود. همچنین قرص وایمکس اختلالاتی مثل زود انزالی را برطرف می کند و برای کلفت شدن آلت تناسلی و افزایش اسپرم می تواند مناسب باشد.  
  • قرص های سیالیس، ویاگرا و ال آرژینین: این قرص ها به منظور درمان اختلالات نعوظ تجویز می شود.
عکس قرص های افزایش طول سایز آلت

توجه: مصرف خودسرانه هیچ کدام از داروهای افزایش سایز آلت تناسلی توصیه نمی شود و شما تنها در صورت تجویز پزشک متخصص اورولوژی مجاز به استفاده از این داروها هستید. 

ژل افزایش سایز آلت تناسلی

با استفاده از ژل های موضعی موجود در داروخانه ها می توان برای افزایش سایز آلت تناسلی استفاده کرد. برای اینکه ژل افزایش سایز آلت تناسلی تاثیرگذار باشد باید طبق دستور از آن استفاده کنید. البته بسیاری از داروها و ژل ها تاثیر چندانی بر بزرگ شدن سایز آلت تناسلی ندارند و حتی ممکن است عوارضی را هم به همراه داشته باشند. 

استفاده از وزنه های مخصوص برای بزرگ کردن آلت

قبل از هر چیزی توجه داشته باشید این روش بزرگ کردن آلت تناسلی مردان اخیر رواح یافته و به هیچ عنوان و در هیچ صورتی نباید بدون نظارت پزشک انجام شود؛ چرا که می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد. در این روش زمانی که اندام جنسی به نعوظ نرسیده است، یک وزنه به آن وصل می شود و با استفاده 6 ماهه از آن افراد شاهد تغییر 1 الی 2 سانتی متری در سایز آلت خود خواهند بود. 

عکس وزنه برای بزرگ کردن آلت

تزریق ژل برای افزایش طول آلت تناسلی مردان

این ژل ها حاوی هیالورونیک اسید هستند و پزشک متخصص به آرامی ژل را به تنه و سر آلت تزریق می کند. این ژل ها به دلیل جذب آب ناحیه تزریق شده، باعث کلفت تر و بزرگ تر شدن آلت تناسلی می شوند.  تزریق ژل به آلت تناسلی مناسب افرادی است که آلت تناسلی کج دارند و یا اینکه دچار اختلالات نعوظ می باشند. البته در برخی موارد به دلیل تزریق اشتباه توسط افراد غیر متخصص ژل ها باعث تغییر شکل و کج شدن آلت تناسلی می شوند. 

پمپ آلت برای افزایش طول آلت تناسلی مردان

پمپ آلت به صورت کوتاه مدت می تواند باعث افزایش طول آلت تناسلی مردان شود. این دستگاه استوانه ای شکل است که آلت درون آن قرار می گیرد و با تخلیه هوای موجود در پمپ باعث بزرگ شدن آلت اما به صورت کوتاه مدت می شود. 

عکس دستگاه پمپ برای بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی با طب سنتی

از جمله روش های بزرگ کردن آلت تناسلی با طب سنتی که در آن از گیاهان و سایر روش های طبیعی استفاده می شود عبارتند از:

  • قارچ کوردیسپس: از جمله مزایای این قارچ می توان به درمان ناتوانی جنسی، درمان اختلال نعوظ، افزایش میل جنسی، افزایش اسپرم اشاره کرد. همچنین این قارچ به دلیل افزایش گردش خون در آلت تناسلی و افزایش ترشح تستسترون می تواند باعث افزایش سایز آلت تناسلی شود.
  • کارلا: این گیاه نیز در بهبود اختلالات جنسی و مشکلات اندام تناسلی می تواند موثر باشد.
  • علف اپیمدیوم: این گیاه برای درمان اختلالات نعوظ موثر می باشد. اما در صورت مصرف همزمان با چند داروی گیاهی دیگر در افزایش طول آلت تناسلی هم می تواند موثر باشد.
  • کلپ: این گیاه سرشار از کلسیم، ید، پتاسیم، منیزیم و همچنین خاصیت ضدباکتریایی است. در صورتی که آقایان از این گیاه مصرف کنند ترشح هورمون های جنسی آنها متعادل خواهد شود و باعث بهبود اختلال نعوظ و بزرگ شدن آلت تناسلی می شود.
  • جینکو: به دلیل اینکه این گیاه سرشار از مواد مغذی است می تواند باعث افزایش انرژی در آقایان و در نهایت افزایش میل جنسی آنها شود. جنکیو همچنین برای کلفت تر و بلندتر شدن آلت هم مناسب است. 

 بزرگ کردن آلت تناسلی با تغذیه

از جمله مواد غذایی موثر برای بزرگ کردن الت تناسلی مردان عبارتند از:

  • انواع غذاهای دریایی
  • موز
  • هندوانه
  • زردچوبه
  • شکلات تلخ
  • عدس
  • تخم ‌مرغ
  • عسل

روش های افزایش سایز آلت تناسلی با جراحی

جراحی آلت تناسلی مردان به منظور افزایش سایز تنها در صورتی انجام می شود که فرد آلت تناسلی بسیار کوچک (میکروپنیس) داشته باشد یا سایر روش های غیرجراحی برای افزایش طول آلت تناسلی موثر نباشند. عمل جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی مردان بسته به نیاز فرد به یکی از روش های زیر انجام می شود.

تزریق چربی برای بزرگ کردن الت تناسلی مردان

تزریق چربی یکی دیگر از روش های بزرگ کردن آلت تناسلی است که برای آقایانی مناسب است که آلت تناسلی کوچک با قطر کم دارند. پزشک متخصص با گرفتن چربی از سایر نقاط بدن و تزریق آن به آلت تناسلی باعث افزایش سایز 1.5 تا 4 سانتی متری آلت می شود. 

تزریق چربی به آلت تناسلی باعث کلفت تر و بزرگ تر شدن آلت می شود؛ البته تنها افراد با شرایط زیر می توانند از این روش استفاده کنند:

  • سن بالای 18 سال
  • نداشتن آلرژی به پلی متیل متاکریلات و اسید هیالورونیک
  • عدم مبتلا به بیماری هایی عروقی، لنفاوی و عفونی
  • عدم مبتلا به عفونت های جنسی فعال
  • عدم مبتلا به بیماری های پارا فیموز، پیرونی فعال و فیموزیس

جراحی بلند کردن آلت تناسلی (قطع رباط سوسپانسیون)

یکی از متداول ترین روش ها برای بلند کردن آلت تناسلی، قطع رباط سوسپانسیون (رباطی که آلت را به استخوان شرمگاهی متصل می کند) و سپس پیوند پوست به قاعده آلت تناسلی است. جراحی بلند کردن آلت تناسلی به این روش باعث افزایش 2 الی 4 سانتی متری سایز آلت می شود.

جراحی پرده آلت

مردانی که آلت تناسلی پرده دار دارند ممکن است از همان کودکی به این مشکل دچار بوده اند و یا اینکه در اثر ختنه آلت آنها پرده دار شده است. طبق تحقیقات انجام شده حدود 4 درصد از آقایان به این مشکل دچار هستند؛ به این صورت که پوستی از کیسه بیضه به قسمت تحتانی تنه آلت متصل شده است که به آن پرده آلت گفته می شود.

پرده آلت می تواند باعث کوتاهی و حتی کجی آلت تناسلی شود که که با جراحی پرده آلت افزایش سایز آلت و بهبود ظاهر آلت حاصل می شود. 

پروتز برای بزرگ کردن آلت تناسلی

پروتز آلت تناسلی اصولا به منظور درمان اختلال نعوظ و کجی آلت تناسلی انجام می شود اما در برخی موارد این جراحی می تواند باعث بزرگ شدن آلت تناسلی هم شود. 

بهترین روش بزرگ کردن آلت تناسلی مردان کدام است؟

عکس پروتز برای بزرگ کردن آلت تناسلی

به دلیل اینکه برای بسیاری از روش های گفته شده شواهد و مدارک علمی وجود ندارد؛ به همین دلیل به طور دقیق نمی توان گفت بهترین روش بزرگ کردن آلت تناسلی مردان کدام است. از طرفی تعیین بهترین روش افزایش سایز آلت تناسلی برای هر فردی می تواند متفاوت باشد؛ برای مثال برای افرادی که کوچکی بیش اندازه آلت تناسلی (میکروپنیس) دارند بهترین روش، جراحی افزایش طول است. بنابراین برای تعیین بهترین روش بزرگ کردن الت تناسلی مردان به یک متخصص اورولوژی با تجربه مراجعه کنید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.