8 مورد از بهترین راه های بهبود عملکرد میل جنسی (روش های طبیعی)

8 مورد از بهترین راه های بهبود عملکرد میل جنسی (روش های طبیعی)

07 اسفند 1402 دکتر صادق زاده 0 دیدگاه
بهبود میل جنسی

برخی از افراد بنا به دلایلی سطح میل جنسی پایینی دارند و بنابراین در رابطه جنسی آنطور که باید عملکرد نرمالی ارائه نمی کنند. روش های زیادی برای بهبود میل جنسی وجود دارد که اگر این افراد آن را در پیش بگیرند می توانند خیلی زود زندگی جنسی خود را بهبود ببخشند. در این نوشتار 8 مورد از بهترین راه های بهبود عملکرد میل جنسی را بررسی کرده ایم که همگی طبیعی بوده و جواب خود را پس داده اند.

+ مصرف رژیم غذایی سالم و متعادل

حفظ یک رژیم غذایی سالم نه تنها برای سلامت کلی بدن ضروری است، بلکه تأثیر قابل توجهی بر سلامت جنسی و میل جنسی ما نیز دارد. یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم باشد، می‌تواند مواد مغذی لازم برای بهبود میل جنسی سالم را در اختیار بدن ما قرار دهد. از جمله راه های بهبود عملکرد میل جنسی از طریق رژیم غذایی مصرف موارد زیر است:

به مشورت با متخصص نیاز دارید؟

جهت دریافت مشاوره و یا ویزیت از دکتر صادق زاده (جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری) می توانید با شماره تماس زیر در ارتباط باشید و یا از طریق صفحه دریافت نوبت آنلاین اقدام کنید.

روی

یکی از طبیع ترین مواد جهت تقویت میل جنسی “روی” است که در غذاهایی مانند صدف، گوشت قرمز و غلات غنی شده یافت می شود. روی برای تولید تستوسترون، هورمونی که مسئول میل جنسی در مردان و زنان است، حیاتی است.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین‌های B به تنظیم هورمون‌ها و افزایش سطح انرژی، کاهش خستگی و بهبود خلق و خوی ما کمک می‌کنند، که هر دو عامل ضروری در میل جنسی ما هستند.

ترکیب غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها

مواد طبیعی مانند انواع توت ها و سبزیجات برگ دار، می تواند به بهبود جریان خون و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند، که می تواند عملکرد جنسی را مهار کند.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در غذاهایی مانند ماهی های چرب نیز می تواند جریان خون را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد و قلب سالم را تقویت کند که برای سلامت جنسی بسیار مهم است. بنابراین یکی از مهم ترین راه های بهبود عملکرد میل جنسی افزایش مصرف این اسیدهای چرب مفید است.

عدم مصرف این مواد

باید بدانیم که مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده، شکر و الکل نیز می تواند تأثیر منفی بر میل جنسی ما داشته باشد. این غذاها می توانند به التهاب، عدم تعادل هورمونی و کاهش سطح انرژی کمک کنند که همه اینها می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود.

+ انجام ورزش منظم (از ساده ترین راه های بهبود عملکرد میل جنسی)

مشخص شده که ورزش منظم اثرات مثبت متعددی بر سلامت جسمی و روانی دارد. یکی از مزایای کمتر شناخته شده ورزش، توانایی آن در افزایش میل جنسی است. مشاهده شده افرادی که به طور منظم فعالیت بدنی دارند، در مقایسه با افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند، زندگی جنسی فعال تری دارند.

دلیل این امر در این واقعیت نهفته که ورزش می تواند باعث افزایش تولید اندورفین و هورمون هایی مانند تستوسترون شود که نقش مهمی در میل جنسی دارند. علاوه بر این، ورزش به بهبود جریان و گردش خون کمک می کند، که این موارد برای برانگیختگی و عملکرد جنسی ضروری است. ورزش منظم همچنین می تواند اعتماد به نفس افراد را که از عوامل مهم در یک رابطه جنسی رضایت بخش هستند، بهبود بخشد.

انجام فعالیت‌های بدنی مانند یوگا، پیلاتس و تمرینات قدرتی می‌تواند به تقویت عضلات کف لگن کمک کند و منجر به کنترل بهتر و احساسات قوی تر در طول رابطه جنسی شود. به طور کلی، ورزش منظم نه تنها تأثیر مثبتی بر سلامت جسمانی و ظاهر دارد، بلکه یکی از اصلی ترین راه های بهبود عملکرد میل جنسی به شمار می رود.

+ کنترل سطح استرس

استرس بخشی طبیعی از زندگی است و می تواند توسط عوامل مختلفی مانند کار، روابط، مالی و سلامتی ایجاد شود. در حالی که استرس یک پاسخ طبیعی به این چالش ها است، اما متاسفانه استرس طولانی مدت و مزمن می تواند تأثیر منفی بر وضعی کلی ما از جمله سلامت جنسی مان داشته باشد.

هنگامی که تحت استرس هستیم، بدن ما هورمون کورتیزول را ترشح می کند که می تواند تولید تستوسترون در مردان و زنان را سرکوب کند. این وضعیت می تواند منجر به کاهش میل جنسی شده و تحریک جنسی یا لذت بردن از فعالیت های جنسی را دشوار می کند.

علاوه بر تغییرات هورمونی، استرس مزمن نیز می تواند بر خلق و خو و سلامت روانی ما تأثیر بگذارد و منجر به اضطراب، افسردگی و حتی عصبانیت شود. این احساسات منفی می توانند به شدت بر میل جنسی ما تأثیر بگذارند و کیفیت رابطه را به شدت کم کنند. بنابراین طبیعی است که کنترل استرس می تواند از جمله راه های بهبود عملکرد میل جنسی در این دور و زمانه باشد.

+ داشتن خواب کافی و با کیفیت

خواب کافی برای حفظ میل جنسی سالم بسیار مهم است. کمبود خواب می تواند بر جنبه های فیزیکی و عاطفی زندگی ما از جمله میل جنسی تأثیر منفی بگذارد. وقتی به اندازه کافی استراحت می کنیم، بدن ما می تواند به درستی عمل کند و هورمون های لازم برای میل جنسی سالم را تولید کند. از سوی دیگر، کم خوابی مزمن می تواند منجر به کاهش سطح تستوسترون شود. بدون تستوسترون کافی، میل ما به رابطه جنسی کاهش می یابد و همچنین می تواند بر کیفیت تجربیات جنسی ما تأثیر بگذارد.

بنابراین یکی دیگر از راه های بهبود عملکرد میل جنسی داشتن خواب کافی است. با اولویت‌بندی و تلاش آگاهانه برای داشتن استراحت کافی، می‌توانیم میل جنسی خود را بهبود بخشیم و از مزایای بی‌شمار داشتن یک خواب خوب شبانه بهره‌مند شویم.

+ داشتن مکالمه و گفتگو سازنده با پارتنر

ارتباط موثر کلید یک رابطه سالم و رضایت بخش است، و این امر به ویژه در مورد مسائل جنسی نیز صادق است. بسیاری از زوج‌ها پیش از شروع رابطه جنسی گفتگو ندارند و نمی توانند ارتباط عمیقی برای شروع رابطه داشته باشند.

باید در نظر داشته باشید که شاید صحبت کردن در خصوص مسائل جنسی پیش از برقراری رابطه احساس ناراحتی یا ناخوشایندی داشته باشد، اما اینکار به مرور زمان به صورت قابل توجهی می تواند یکی از راه های بهبود عملکرد میل جنسی هم در شما و هم در پارتنر شما باشد.

با پارتنر خود روراست باشید و تمام خواسته ها و نیازهای خود را ابراز کنید، از سوی دیگر به او اجازه دهید به همان اندازه صادق بوده و نیازهایش را بیان کند. با اطلاع از نیازهای یگدیگر و صحبت درباره این مسایل کشش و میل جنسی به شدت افزایش پیدا می کند و رابطه پیش رو لذت بخش تر خواهد بود.

+ امتحان کردن روش های جدید

در یک رابطه طولانی مدت و چندین ساله، طبیعی است که هیجان اولیه به مرور زمان از بین برود. با این حال، این بدان معنا نیست که شور و هیجان بین شما و همسرتان باید به طور کامل کاهش یابد. یکی از راه‌های برافروختن دوباره آن میل و کشش اولیه و بهبود میل جنسی این است که با هم چیز جدیدی را امتحان کنید. لازم نیست حتما در طول رابطه جنسی روش های جدید امتحان کنید. برای شروع می توانید در طول زندگی روزمره کارهای مشترکی با هم انجام دهید هرچه اقدامات مشترک شما بیشتر شود حس نزدیکی شما نیز افزایش خواهد یافت.

به مرور زمان در زمان رابطه نیز می توانید روتین قدیمی خود را به روز کرده و با روش های جدید که لذت بیشتری به شما می دهد رابطه جنسی را ادامه دهید. این اقدامات به مرور زمان یکی از راه های بهبود عملکرد میل جنسی است که پایدار نیز خواهد ماند.

+ مراجعه به روانشناس

گاهی اوقات مسائل روانی یا عاطفی می تواند نقش مهمی در کاهش میل جنسی فرد داشته باشد. این مسائل می تواند شامل استرس، اضطراب، افسردگی، آسیب های گذشته یا باورهای منفی در مورد رابطه جنسی باشد. یک روانشناس یا تراپیست آموزش دیده می تواند به شما کمک کند تا این عوامل زمینه ای را کشف و درک کنید و آن ها را برطرف کنید.

روانشناسان می توانند استراتژی های مقابله ای موثر و تکنیک های ارتباطی موثر و سایر راه های بهبود عملکرد میل جنسی را به شما آموزش بدهند. علاوه بر این، درمان می‌تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا هرگونه اختلاف یا تعارضات زندگی زناشویی خود را برطرف کنید، و همچنین سطح صمیمیت را در رابطه‌تان بهبود بخشید.

+ مراجعه به متخصص ارولوژی

در نهایت ممکن است شما مشکلی در ارتباط با سیستم تناسلی و جنسی خود داشته باشید که با هیچ یک از روش های بالا برطرف نشود. انواع و اقسام بیماری ها، مشکلات و اختلالات جنسی وجود دارند که تنها باید توسط متخصص ارولوژی و متخصصنعو مسائل جنسی برطرف شود. به عنوان مثال اختلال نعوظ، کاهش سطح هورمون جنسی، مشکلات غدد جنسی و … جزئی از این اختلالات هستند که روی میل جنسی تاثیر منفی می گذارند. با مراجعه به یک متخصص ارولوژی می توانید این مسائل را برطرف کرده و کیفیت زندگی جنسی خود را افزایش دهید. متخصص علاوه بر درمان شما، می تواند راه های بهبود عملکرد میل جنسی را نیز به شما تا حدی آموزش دهد.

به مشورت با متخصص نیاز دارید؟

جهت دریافت مشاوره و یا ویزیت از دکتر صادق زاده (جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری) می توانید با شماره تماس زیر در ارتباط باشید و یا از طریق صفحه دریافت نوبت آنلاین اقدام کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.