آخرین هزینه عمل پروستات در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

آخرین هزینه عمل پروستات در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

22 بهمن 1402 دکتر صادق زاده 0 دیدگاه

عمل جراحی پروستات در واقع تنها یک شیوه جراحی خاص نیست بلکه شامل تکنیک های مختلفی برای درمان بیماری های مرتبط با پروستات است. با کمک روش های جراحی پروستات می تواند بیماری هایی مانند سرطان پروستات، هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) و پروستاتیت را درمان کرد. در این مقاله تلاش کرده ایم که هزینه عمل پروستات با روش های مختلف را درج کرده و درباره عوامل تاثیر گذار بر این هزینه توضیحاتی ارائه دهیم.

هزینه عمل پروستات در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی چقدر است؟

همانطور که در ادامه هم توضیح داده شده است، بسته به نوع عمل هزینه ها متغییر است. با این حال هزینه عمل پروستات در بیمارستان دولتی و با پوشش بیمه به صورت حدودی از 2 میلیون تومان شروع. در بیمارستان خصوصی بدون بیمه می تواند از 10 میلیون تومان شروع شود. حتی برخی روش های لیزری در بیمارستان های خصوصی ممکن است بالای 30 میلیون باشد.

به مشورت با متخصص نیاز دارید؟

جهت دریافت مشاوره و یا ویزیت از دکتر صادق زاده (جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری) می توانید با شماره تماس زیر در ارتباط باشید و یا از طریق صفحه دریافت نوبت آنلاین اقدام کنید.

عوامل موثر بر هزینه عمل پروستات در سال ۱۴۰۲ چه هستند؟

هزینه عمل جراحی پروستات بر اساس تعدادی عوامل می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به عوامل کلیدی که می‌توانند بر هزینه کلی این عمل ها تأثیر بگذارند بیاندازیم:

تخصص و تجربه جراح

مانند هر حرفه دیگری، تخصص و تجربه جراح می تواند در هزینه جراحی تاثیرگذار باشد. جراحان با تجربه گسترده که آموزش تخصصی تری دریافت کرده اند ممکن است هزینه های بیشتری را دریافت کنند.

دلیل بالا بودن هزینه عمل پروستات نزد این جراحان آن است نوع تشخیص، کیفیت درمان و درصد موفقیت نتایج در آن ها بیشتر است و طبیعی است که هزینه بیشتری هم دریافت کنند. از طرف دیگر جراحان کم تجربه تر ممکن است هزینه های کمتری دریافت کنند.

نوع عمل جراحی

انواع مختلفی از جراحی های پروستات وجود دارد که هر کدام رویکرد منحصر به فرد و هزینه های مربوط به خود را دارند:

  • پروستاتکتومی رادیکال: این روش جراحی شامل برداشتن کامل غده پروستات است و اغلب برای درمان سرطان پروستات استفاده می شود.
  • برداشتن پروستات از طریق مجرای ادرار (TURP): TURP یک روش کم تهاجمی است که بافت اضافی پروستات را برداشته و معمولاً برای درمان BPH استفاده می شود.
  • جراحی پروستات با کمک رباتیک: با استفاده از فناوری پیشرفته، جراحی به کمک رباتیک دقت را افزایش داده و تهاجمی را به حداقل می رساند.
  • جراحی با لیزر: تکنیک های لیزر مختلفی مانند لیزر GreenLight یا لیزر هولمیوم برای درمان بیماری های پروستات استفاده می شود.
  • کرایوسرجری: کرایوسرجری شامل انجماد و تخریب بافت غیرطبیعی پروستات است که اغلب در درمان سرطان موضعی پروستات استفاده می شود.
  • آمبولیزاسیون شریان پروستات (PAE): PAE یک روش غیر جراحی است که جریان خون به غده پروستات را کاهش می دهد و علائم BPH را از بین می برد.

پیچیدگی و منابع مورد نیاز برای هر نوع جراحی می تواند بر هزینه عمل پروستات به طور کلی تأثیر بگذارد.

موقعیت جغرافیایی که در آن عمل انجام می دهید

به طور کلی هزینه عمل پروستات در شهرهای با امکانات بیشتر که بیمارستان ها و متخصصین یا جراحان حاذق تری دارد قابل توجه تر است. این درحالیست که در شهرهای کوچک تر هزینه ها می تواند کمتر باشد. به عنوان مثال در شهر تهران قاعدتا هزینه ها نسبت به یک شهر مرزی بیشتر است.

خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان

عمل پروستات حتما باید در مراکز جراحی مجهز انجام شود. معمولا این عمل تنها در بیمارستان ها انجام می شود. همانطور که میدانیم بیمارستان های خصوصی همیشه هزینه عمل پروستات را بالاتر دریافت می کنند و با هر بیمه ای طرف قرارداد نیستند. اما بیمارستان های دولتی هم هزینه ها را کمتر دریافت می کنند و هم با بیمه های مختلف طرف قرار داد هستند. بنابراین هزینه پروستات را کمتر حساب می کنند. (با لحاظ کردن بیمه)

تست ها و مشاوره های قبل از عمل

قبل از انجام عمل جراحی پروستات، آزمایشات مختلفی گرفته می شود و مطالعات تصویربرداری ممکن است ضروری باشد. این روش های اضافی می تواند به هزینه های کلی اضافه کند.

هزینه های مرتبط با اتاق عمل

بخشی از هزینه عمل پروستات به بخش اتاق عمل و تیم جراحی بر می گردد. به عنوان مثال جراح دستمزدی دارد و دستیاران او نیز به همین شکل. هرچند که شما هزینه را یکجا پراخت می کنید اما تمام هزینه به بخش های مختلف از جمله اتاق عمل، جراح، تیم جراحی، تیم بیهوشی، ریکاوری، بخش بیمارستان و … اختصاص داده می شود و لزوما تمامی هزینه به جیب جراح نمی رود.

داروها و مراقبت های بعد از عمل

پس از جراحی، ممکن است به داروهای ضد درد، آنتی بیوتیک ها و سایر داروها برای کمک به بهبودی نیاز داشته باشید. علاوه بر این، مراقبت های بعد از عمل، از جمله قرار ملاقات های بعدی، توانبخشی و …. ممکن است هزینه های اضافی را به همراه داشته باشد و باعث افزایش هزینه عمل پروستات شود.

روش های کاهش هزینه عمل پروستات

به طور کلی هزینه جراحی پروستات خیلی بالا نیست اما برای برخی از افراد ممکن است زیاد بوده و دردسرهایی ایجاد کند. در این بخش چند توصیه برای کاهش هزینه به صورت خلاصه توضیح داده شده است:

استفاده از پوشش بیمه

خوشبختانه تمام عمل های پروستات جزء روش های درمانی دسته بندی می شود و بیمه ها هزینه های مرتبط به آن را پوشش می دهند. بنابراین اگر تحت پوشش بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و … هستید می توانید هزینه عمل پروستات خود را میزان زیادی کاهش دهید.

دریافت کمک مالی از بیمارستان

در صورت نداشتن بیمه می توانید از بخش مددکاری بیمارستان ها درخواست کمک مالی کنید. اگر واجد شرایط باشید ممکن است به واسطه خیرین و کمک های بیمارستان مقداری از هزینه های جراحی خود را کاهش دهید.

پاسخ به سوالات رایج درباره هزینه عمل پروستات در سال 1402

هزینه جراحی پروستات به طور میانگین چقدر است؟

به طور کلی هزینه بر اساس عواملی که در این مقاله توضیح دادیم متغییر است اما برای روش های ساده تر بدون بیمه از 12 میلیون تومان شروع می شود و برای روش های پیچیده تر مانند درمان های لیزری ممکن هزینه ها از 20 میلیون بدون بیمه شروع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با جراح خودتان صحبت کنید.

آیا برای درمان بیماری های پروستات جایگزینی به جز جراحی وجود دارد؟

بسته به شرایط خاص شما، ممکن است جایگزین‌های غیرجراحی برای درمان بیماری‌های پروستات مانند دارودرمانی، تغییر شیوه زندگی یا روش‌های غیرتهاجمی وجود داشته باشد. در این خصوص حتما باید از نزدیک با یک جراح ارولوژی صحبت کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.